Probíhá změna informačního systému. Nově od 28.9. bude škola používat informační systém Edupage. Veškeré informace o přechodu na nový systém byly zaslány prostřednictvím stávajícího systému skolaonline.cz. V případě jakýchkoliv dotazů se obracejte na pana Branda na brand@gbc-pcssou.cz nebo 734876483.
Pro žáky Gymnázia bratří Čapků jsem vytvořil výtvarný animační projekt. Hlavní podstatnou částí tohoto projektu je seznámení se s tvorbou Kryštofa Kintery přímo na místě v prostorách galerie, skrze niž studenti interpretují svět v širších souvislostech. Pracovní listy jsou složené s deseti úkolů, které volně navazují na samotné dílo autora. Okruhy, kterými se studenti zabývají v průběhu práce jsou nastaveny tak, aby zapojovali osobní asociační aparát studenta, který umožní širší erudovanou výpověď. Interpretační hlediska okruhů v pracovních listech jsou dále nastavena takovým způsobem, aby při prohlížení výtvarných děl byl student nucen na základě obecné informace v pracovních listech, vyhledávat dotyčné umělecké dílo, které není jasně v těchto otázkách definované. Tento druh přístupu mě jako animátora, umožňuje procházet výstavu v modelech kontextových nikoliv lineárních. Nedílnou součástí úkolů v interaktivní animaci je průběžné skicování uměleckých děl, anebo jejich nová vizuální reinterpretace. Druh těchto obecných otázek plyne ze specifického mechanismu, ve kterém student pochopí význam původního Kinterova díla a tento význam pozmění na základně svých osobních životních zážitků. V takovém případě může dílo podlehnout jinému definičnímu rámcovému modelu studenta a daný vtipně banální Kinterovský kontext může nabývat vážnější, anebo více ironičtější podoby. Výsledkem těchto experimentů je volná kresba Kinterova díla s další přidanou formální a obsahovou hodnotou. Každá tato skica se pak stává novým uměleckým dílem, které je v pracovních listech podřízeno struktuře myšlenkové mapy onoho studenta. Nový druh pojmenovávání významu formou textu se pak stává součástí kresby a zapadá do kontextu myšlenek animovaného.
Projekt k výstavě Kryštofa Kintery probíhal se dvěma gymnaziálními skupinami výtvarně literárního zaměření ve dvou dnech. Vypracování projektu trvalo v průměru 4 hodiny a to v důsledku širokého pojetí celé animace. Výtvarný projekt ve zpětně reflexi sklidil pozitivní ohlasy u studentů i přes jeho poměrně složitý a rozsáhlý koncept.
Zhodnocení akce bych zakončil jasným splněním cíle, kdy studenti pochopili některé z důvodů, díky nimž vznikají tyto instalace i motivy umělce, který se v jádru kriticky vyjadřuje k našemu společenskému systému.
text: Mgr. Filip Papoušek
Copyright © 2021 | Gymnázium bratří Čapků &  
Vitalex Computers
- Tvorba školnĂch webĹŻ